FANDOM

Dengan kedudukan di tanah besar benua Amerika Utara, dan dipisahkan dari kehuru-haraan Asia oleh Lautan Pasifik dan permusuhan dan iri hati Eropah dan Afrika oleh Lautan Atlantik, Amerika Syarikat telah menerima banyak faedah dan rakyatnya perlu bersyukur kerana dibenarkan menikmatinya. Amerika bukan sahaja menguasai sebuah rangkaian negeri kecil dan wilayah yang luas dan mempunyai tahap kekuatan yang sekadar dengan Perancis (dan juga diasingkan daripada negara itu dari segi topografi), malah juga diberkati dengan sebuah ekonomi yang pesat membangun, sedangkan Eropah pula masih dibelenggu kekhuatiran mereka dari segi rohani dan hal ehwal politik, dan Asia kini mengalami persengketaan ganas dan rusuhan. Tetapi untuk berapa lama lagi Amerika boleh bertahan? dengan kemakmuran dan kuasa baru, pihak-pihak lain akan pasti cemburu: anasir-anasir gelap kini menyusup masuk ke dalam kampung setinggan, rumah-rumah maksiat, dan koridor kuasa di merata Eropah, manakala di Asia telah munculnya bahaya berkembar komunisme Rusia dan ketenteraan hasrat Empayar Matahari Terbit untuk membunuh, menjarah dan membakar. Walau bagaimanapun, ini hanya boleh dikatakan petanda bab baru dan menarik dalam sejarah Amerika: bak kata, apakah ertinya jaguh yang wujud tanpa lawannya?

Nota semasa PermainanSunting

Selaku pusat inovasi dan kualiti dunia, anda akan mendapati bahawa rakyat Amerika menikmati kebolehan untuk menyesuaikan diri dengan beraneka jenis unit tentera, dari pasukan berkuda dan mesingan hingga kereta kebal dan pesawat pejuang yang digeruni - infantry cepat bergerak, dan mudah dihasilkan. Namun, ianya bukan bijaksana  untuk menganggap unit-unit Amerika sebagai yang terbaik sekali - kereta kebal Amerika Syarikat, sunnguhpun mereka boleh dikeluarkan dalam masa yang singkat dan menikmati harga naiktaraf yang lebih rendah, mudah dibelasahi jiki melawan JErman atau Rusia.

Sebaliknya, pemain Amerika mesti mengumpul pasukan untuk mengumpul sumber tambahah - infantri menjana sumber tambahan ynag boleh dilaburkan untuk melatih lebih banyak unit - sehingga kuasanya cukup kuat untuk mengelilingi musuh dan memusnahkan mereka secara bulat-bulat. Ia juga perlu diperhatikan bahawa unit-unit AS. Oleh itu, keprihatinan dan kelicikan diplomatik adalah dsenjata yang penting sekali bagi pihak Amerika untuk mengekalkan ekonomi yang kukuh dan memperoleh sumber tambahan untuk memperolehi had demografik yang lebih longgar untuk memenuhi keperluan untuk membina tenaga buruhnya demi menjamin kemerdekaan dan kemenangan.

Senarai unitSunting

Anggota infantri

   Rifle infantri: Marin => GI
   Anti-perisai: Bazooka [3-6]
   Mesingan: Browning M2 [3-6]
   Flamethrower infantri (hanya untuk baki)
   Komando: Rangers. Komando sering bersenjata dengan senjata ringan.

Kenderaan

Kereta kebal

   Tangki Cahaya: FT-17 ^ [1] => Cahaya M2 [2] => M3 Stuart # [3] => M24 Chaffee [4-5] => Bulldog [6]
   Tangki Sederhana: M2A1 [2] => M3 Lee # [3] => M4 Sherman # [4-6]
   Tangki Berat: Mk VIII Liberty ^ [1-5] => Pershing [6]

Meriam, artileri dan sokongan logistik

   SPGs: Sherman Firefly (memerlukan casis Sherman, dan berteknologi sampingan)
   Cannon: Schneider [1-3] => M114 155 mm Howitzer

Lain

  • KBp M1 # [2] => KBp M20# [3] => Staghound Mk I # [4] => M8 Greyhound # [5]
  • M4 Calliope (memerlukan casis M4, dan berteknologi lain dalam usaha untuk diwujudkan)
  • M3 Satan (KK penyembur api)
  • SPAD => separuh berantai (SBr) Quadmont AA Halftrack (bekalan tentera, mempunyai keupayaan nenangkas pesawat) [3]
  • AMC Schneider # (adalah satu unit bekalan tentera. Dinaiktaraf untuk Quadmont AA Halftrack dalam [3])

Pesawat udara

   Bomba: Mohawk [2-3] => Mustang [4-5] => P-80 Menembak Bintang [6]
   Pengebom: B-23 Dragon [2-3] => B17 Flying Fortress [4-6]
   Pengebom Cahaya: P-47 Thunderbolt

Kapal perang

   Modal kapal: Iowa-kelas kapal perang - Purata kekuatan perang. Mampu outranging kapal perang seperti Vittorio Veneto kelas, tetapi masih rapuh terhadap kapal-kapal lain, terutama seperti Bismarck-kelas atau kapal perang Yamato-kelas. Ia bagaimanapun dibezakan daripada puak lain dengan mempunyai kos yang lebih rendah pop, dan masa membina cepat. Secara teorinya, Amerika Syarikat boleh melahirkan agak beberapa kapal perang ini.
   Battle cruiser: Baltimore-kelas cruiser - Amerika tidak membina kapal perang, ia hanya menaiktaraf kapal perang pertempuran untuk kapal perang berat. The cruiser Baltimore-kelas berat adalah satu menaik taraf cruiser pertempuran itu - sedikit lebih mahal daripada pemusnah, tetapi lebih mudah untuk membina dan mempunyai manfaat berikut: ia adalah seperti berpuasa satu manoeuvreable sebagai cruiser mana-mana, tetapi mempunyai senjata api yang cukup dan kekuatan badan kapal hampir pertempuran cruiser.
   Pengangkut pesawat: Yorktown kelas - penerbangan terbaik di seluruh permainan, dengan pelbagai operasi yang baik.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak