FANDOM

Seorang pendatang baru kepada persaingan imperialistik yang kian menjadi obsesi untuk warganegara Eropah dan kerajaan-kerajaannya, cita-cita negara Itali untuk mengasaskan empayarnya yang tersendiri sering kegagalan banyak kali sepanjang sejarahnya sejak kemerdekaan dikecapinya pada tahun 18171, namun kini nasibnya mungkin akan bertambah lagi. Sungguhpun Itali terasing daripada semua perdagangan asing akibat tergugat oleh pihak British dan Perancis di sekitar Timur Tengah, masa depannya tetap lebih cerah kali ini dengan pergolakan politik yang semakin genting di benua Afrika dan wilayah-wilayah Balkan di Eropah. Itali mungkin masih kesempatan lagi untuk memperkembangkan kuasa dan pengaruhnya buat masa kini, tetapi untuk menunaikan hasrat rakyat Itali, pimpinan yang ketara mahupun mantap akan diperlukan, bersama azam semangat yang susah dipatahkan jika Itali masih hendak memperolehi sebuah kedudukan di mana ianya mampu bersaing dengan kuasa-kuasa yang besar di merata dunia.

Nota semasa PermainanSunting

Itali adalah sebuah pihak yang agak luar biasa. Ia tidak mempunyai bonus ekonomi sama sekali, tetapi berupaya mewujudkan pasukan khas yang lebih baik dan untuk menguasai lautan dengan kapal perang di. Selain itu, kereta kebal Itali murah dan mudah dibina (tanpa kos tambahan) - dan patas berjalan, tetapi pernah diberi gelaran sindiran "tin sardin" oleh orang Itali sendiri. Meriam, bagaimanapun, adalah cerita lain - meriam tetaplah meriam, tetapi kali ini mereka agak kebal dan boleh digunakan untuk melawan kereta kebal musuh!

Pada awal permainan, pemain Itali sama ada akan bermula dengan peta keseluruhan diterokai, ataupun menerima tiga peneroka untuk menerokai kawasan peta dan mengutip sumber pembinaan daripada puing dan runtuhan. Peneroka ini berpotensi untuk meraih kemenangan - mereka menerima sumber tambahan dari runtuhan yang dijumpai anda, dan lebih cekap bila menguruskan pengintip musuh ataupun mengebom bangunan. Oleh itu, peneroka boleh digunakan untuk melakukan pelbagai perkara: mengumpul sumber pembinaan dan maklumat, dan mengganggu musuh atau memusnahkan kemudahan untuk memudahkan perkembangan kuasa anda sendiri.

Justeru, Itali mungkin perlu menumpukan perhatian kepada dua perkara: penggunaan komando untuk meninjau kedudukan musuh, dan pengurusan kenderaan dan infantri. Siri MGS Semovente daripada SPGs adalah sememangnya menggerunkan terhadap perisai, tetapi menderita daripada kadar reload miskin. Oleh itu, pupuklah tabiat menggunakan komando anda untuk meninjau keaddan medan, dan kemudian menggunakan kereta kebal dan infantri anda untuk menyaring MGS Semovente anda semasa pertempuran. MGS binaan Itali sepatutnya mampu menumpaskan kubu dan kenderaan, manakala kereta kebal anda yang murah dan pantas lebih berguna untuk menghendap dan mengepung mesingan musuh dan infantri. Akhir sekali, infantri boleh digunakan untuk menyaring kenderaan anda daripada senjata anti-KK serta alas kubur yang murah dikeluarkan. Kelemahan yang paling ketara dalam kuasa tentera Itali adalah KKnya yang agak rapuh, dan ketiadaan KKsed yang benar sehingga lewat dalam permaina dengan KKbernya P26/40.

Di laut, Itali tidak mempunyai kapal perang yang khas, tetapi itu tidak mengapa. Dengan keupayaan untuk melahirkan dua kapal perang pertempuran pi pangkalan laut bila berjaya dibina, senjata marin Itali adalah juga satu yang tetap hebat - ia boleh membuat bot peronda murah hanya menggunakan kayu dan minyak. Dengan kebolehan ini, seseorang dengan mudah boleh mengerah angkatan tentera laut yang besar dengan sedikit masa - gunakanlah keupayaan untuk itu mewujudkan tentera laut yang berkesan, dan kemudian musnahkan sumber pendapatan musuh anda, sebelum akhirnya menggunakan pasukan tentera anda untuk mengambil bandar-bandarnya.

   Sehingga Era Atom, mengekalkan kawalan ke atas wilayah rumah anda: Plain Itali Utara; Rom; Sardinia; Sicily; Tuscany; Naples; Puglia.
   Sehingga Era Atom, mengawal wilayah berikut: Eritrea; Sudan; Somalia; Oromia; Tigray Marmara Coast
   Sehingga Era Atom, mengawal kawasan-kawasan berikut: Afrika Utara; Mediterranean.
   Hidup lebih lama dr Perancis.

Nota Edit

Itali mempunyai empat pemimpin, bermula dengan Benito Mussolini.

   Dengan pentadbiran Bersekutu, Ivanoe Bonomi
   Di bawah pendudukan Komunis, Vittorio Vidali
   Dengan rampasan kuasa oleh tentera Paksi, Rodolfo Wahl

Wilayah dilindungi Edit Tempatan: Edit

   Utara Itali Biasa
   Rom
   Piemont
   Sardinia
   Itali Selatan
   Tuscany
   Naples

Luar Negara: Edit

   Libya
   Eritrea

Unit Unik Edit Infantri Edit

   Infantri Rifle : Squadristi [2-4] => Brigate Nere [5-6]
   Adv senapang: Bersaglieri
   Serangan unit: Arditi
   Dipasang infantri : Eugenio di Savoia CAV Div
   Anti-perisai : Solothurn S-18/100 [2]
   Mesingan : Breda M1937 [3]
   Pasukan khas : Folgori

Tangki Edit

   Tangki cahaya / tankettes: L3/35 # [2] => L6/40 [3] => M13/40 [4] => M15/42 [5-6]
   Tangki sederhana: [?] FIAT-3000 => P 26/40 [3]

Artileri Edit

   SPGs: Semovente 47/32 [3] => Semovente 105/25 [4]
   Cannon: 105/28

Kenderaan lain Edit

   Panhard ^ [2] => AB41 [3-6]

Khas Edit

   Angkatan kafilah ^
   Saudagar Bersenjata ^
   Infantri Flamethrower ^
   L3/Lf (memerlukan casis L3, dan teknologi bantu)

Pesawat Edit

   Pejuang: CR.42 Falco [2] => M.C202 Folgore [3] => M.C205 Veltro [5]
   Pengebom: AirShip [1] => Caproni 135 [2-3] => Savoia-Marchetti [4-6]
   Pengebom cahaya: Caproni Ca.5 [1] => Caproni AP1 [2] => Breda Ba.65 [3]

Angkatan Tentera Laut

  • Kapal tempur: Kelas Vittorio Veneto — lemah dalam jejari tembakannya, tetapi agak pantas dan mempunyai tembakan yang diperkuatkan. Berbanding dengan kapal tempur yang lain, Vittorio Veneto tidak perlu mana-mana teknologi bantuan agar dapat dibina.
  • Khas : MAS - salinan tepat sebuah S-Boot, kecuali bahawa ianya memerlukan satu tahap Pembangunan lagi berbanding dengan S-Boot Jerman. Mungkin dapat melancarkan kapal selam KSK.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak