FANDOM

Berbanding dengan tentera darat, unit tentera laut pula sangat mahal dibina. Sebuah kapal pemusnah hampir sama nilainya dengan 3 buah kereta kebal ringan French biasa, dan oleh itu anda perlu teliti jika membina angkatan laut kerana kebanyakan unit-unit ini perlu pelaburan masa dan sumber yang tinggi untuk dibina.

DermagaSunting

Unit-unit yang tersenarai sini boleh didapati dari dermaga . Di samping itu, dermaga juga diperlukan untuk membolehkan unit darat merentasi air.

  • Pembinasa: Mampu menenggelamkan kapal selam dan menangkas pesawat udara, dan mempunyai persenjataan dan perisai bertaraf sederhana dan perisai. Britain biasanya boleh menjana Pembinasa setiap kali sebuah dermaga dibina olehnya.
  • Penjajap: perlahan, tetapi berperisai kukuh. Mampu menembak pesawat udara tetapi serangannya sangat lemah, mudah ditenggelamkan oleh kapal selam. Itali boleh menjana kapal penjajap secara percuma untuk permulaan permainan dengan setiap dermaga yang didirikan.
  • Bot nelayan:

unit lemah yang bersenjatakan mesingan, dan mampu mengumpul ikan dari laut.

Secara ringkas, pembinasa perlu digunakan untuk melindungi penjajap daripada termusnah oleh pesawat atau kapal selam, manakala penjajap biasa lebih sesuai untuk membedil kapal dan sasaran darat.

Pengkalan lautSunting

Digunakan untuk membina kapal yang lebih canggih lagi. Hanya boleh dibina di kota besar.

  • Penjajap penyerang: Lebih kuat daripada penjajap biasa, dan lebih mahal. Boleh digunakan untuk melawan kapal selam, tetapi mudah tertewas oleh kapal utama.
  • Kapal induk: Mahal, berlayar dengan perlahan dan terdedah kepada kapal selam, tetapi mempunyai ruang untuk membina dan menerbangkan 7 buah pengebom torpedo.

Pengangkut boleh dibina oleh semua kuasa-kuasa besar kecuali Rusia.

  • Kapal selam: mahal dan perlahan, tetapi tersembunyi jika tidak bergerak, dan susah untuk ditewaskan melainkan dengan pesawat penyerang, pembinasa atau penjajap penyerang. Boleh dibina oleh pihak-pihak yang berikut:
    • Britain
    • Perancis
    • Jerman
    • Amerika Syarikat
    • Itali
    • Jepun
    • Argentina
    • Belanda
    • Finland
    • Poland
    • Sepanyol
    • Yunani
    • Kumpulan Oslo
    • Turki
    • Kesatuan Soviet
  • Kapal tempur: kapal perang yang terbesar, dan biasanya digunakan untuk membedil musuh dengan lebih dahsyat lagi. Rusia, AS, Itali, Britain dan Perancis mempunyai unit-unit khas berdasarkan peranan kapal tempur, manakala Jerman dan Jepun boleh membina dua jenis kapal tempur, iaitu kapal tempur biasa, dan kapal tempur gergasi yang berfungsi seakan-akan seperti kubu terapung, iaitu kelas Bismarck dan kelas Yamato.

BelandaSunting

  • Penjajap: Java - Rapuh jika ditembak, tetap mempunyai kuasa tembak yang hebat, pantas berlayar, dan murah harganya

JepunSunting

  • Kapal tempur: Kongo - mempunyai perisai lemah, kelajuan perlahan tetapi mempunyai senjata yang baik. Satu-satunya perbezaan antara Kongo dan kapal-kapal yang lain adalah bahawa dia datang lebih awal daripada kapal-kapal perang yang lain.
  • Kapal selam jenis I: besar dan mampu mengangkut pesawat
  • Pembinasa: Shimakaze - lebih cepat tetapi mahal.
  • Kapal gergasi: Yamato - amat besar, kapal perang yang kuat , setanding dengan kelas Bismarck itu. Tetapi dengan kelajuan yang lemah , penalti pembinaan dan sangat mahal. Memerlukan beberapa teknologi supaya dapat dibina.

Komanwel BritishSunting

  • Kapal induk: Ark Royal - di samping mempunyai LOS baik dan pelbagai pengebom torpedo baik, Ark Royal mempunyai keupayaan penjanaan yang dipertingkatkan dan bonus kelajuan sedikit.
  • Penjajap tempur: Town - kuasa purata dan ketahanan, berbanding dengan kapal-kapal Aviso -jenis Perancis dan Portugal, tetapi boleh dengan mudah menembak mereka dari jauh.
  • Kapal tempur: Nelson- kelas kapal perang - kuasa purata dan ketahanan, tetapi dengan LOS baik , dan dengan mudah boleh menembak dari jauh. Beberapa Nelsons boleh mengambil Bismarck, tetapi mungkin mempunyai masalah dengan Yamato yang lebih besar. Anda mesti mempunyai beberapa kajian sampingan siap untuk membuka kapal ini.

JermanSunting

  • Kapal gergasi: Bismarck - kuat, amat berkuasa , tetapi salah satu yang paling perlahan untuk bergerak - tetapi yang paling perlahan untuk mati tetap dalam pertukaran yang panas. Nota- Bismarck memerlukan teknologi yang akan dibina.

U-bootSunting

  • Menggantikan kapal selam, dan sangat maju , dengan pelbagai helah , seperti kelajuan yang lebih baik dan pelbagai senjata daripada kapal selam lain.

SpecialEdit ■ S -bot - tidak seperti kapal-kapal perang yang lain, ini adalah lemah, tetapi kapal perang yang menghasilkan murah , mampu mengambil kapal selam dan sasaran permukaan, dan amat berkesan untuk mengambil udara. Tidak seperti kapal-kapal perang yang lain, S -bot dikenali sedang dibina kedua-dua kayu dan minyak. USSREdit modal shipsEdit ■ Soyuz kelas perang - Purata Prestasi perang , dengan pricetag yang murah, tetapi kos tersembunyi jalan yang tinggi dalam logam, dan tempoh matang yang panjang. Untuk membuat kapal modal banyak, Rusia perlu membina seberapa banyak kemudahan tentera laut kerana ia boleh. Pemain A akan dipaksa untuk memutuskan apa jenis kuasa tentera diperlukan, kerana tentera laut yang memerlukan micromanaging tinggi. CruisersEdit ■ cruiser berat Kirov kelas - seperti Soyuz perang , yang Kirov juga boleh diwujudkan dalam jumlah yang besar pada mulanya, sebelum ia menjadi perlahan oleh kos jalan dalam logam. agak perlahan untuk membina, tetapi tidak indefatigably sukar untuk membina sebagai Soyuz . DestroyerEdit ■ Pengawal kapal - menggantikan kedua-dua pemusnah dan cruiser . Kapal pengawal mempunyai kos , membina masa dan keupayaan pemusnah , tetapi adalah sebagai berat sebagai cruiser (ini bermakna bahawa ia tidak seperti yang lincah kerana kebanyakan pemusnah ). Ini menjadikan mereka yang baik, walau bagaimanapun, untuk bertugas pelabuhan kerana anda boleh membuat kebanyakan kapal-kapal perang untuk menjaga pelabuhan oleh spam mereka. Kerajaan ItalyEdit modal shipsEdit ■ Vittorio Veneto kelas perang - purata kekuatan badan dan pelbagai lemah, tetapi senjata utama sangat kuat dan enjin. Tidak seperti banyak kapal modal lain, Vittorio Veneto tidak perlu mana-mana teknologi tambahan akan diwujudkan. SpecialEdit ■ MAS - murah tetapi bot serangan pantas yang lemah, ditambah tawaran kerosakan terhadap kapal selam tetapi mengambil kerosakan ditambah dari pesawat, boleh dinaik taraf kepada S- Bot kemudian jika Fasisme telah dipilih. FranceEdit modal shipsEdit ■ Richelieu kelas perang - lebih baik daripada Vittorio Veneto kelas tetapi dengan kos yang lebih tinggi, dan beberapa kajian sampingan yang diperlukan. DestroyersEdit ■ Aviso cruiser (dikongsi dengan Portugal) : menggantikan pemusnah ; mempunyai senjata api yang lebih baik, perisai dan kecenderungan yang lebih baik untuk melibatkan pesawat. Portugal tidak membina pemusnah . pesawat carriersEdit ■ kelas Béarn - pesawat pengangkut awal, murah untuk membina tetapi berkualiti rendah. ■ kelas Joffre - murah untuk membina tetapi agak "biasa".

Amerika SyarikatSunting

  • Kapal utama: Kelas Iowa - Purata kekuatan kapal perang. Mampu outranging kapal perang seperti Vittorio Veneto kelas, tetapi masih rapuh terhadap kapal-kapal lain, terutama seperti Bismarck - kelas atau Yamato- kelas kapal perang. Namun ia dibezakan daripada puak lain dengan mempunyai kos yang lebih rendah pop, dan masa membina yang cepat. Secara teorinya, Amerika Syarikat boleh melahirkan sebilangan ini kapal perang.
  • Penjajap: kelas Baltimore - Menggantikan cruiser , cruiser pertempuran, dan pemusnah . Mempunyai terbaik statistik setiap satu.
  • Kapal induk: kelas Yorktown - Syarikat penerbangan yang terbaik di seluruh permainan, dengan pelbagai operasi yang baik .
  • Kapal ringan: Peronda antiselam - unit murah dan cepat, mudah terdedah kepada pesawat tetapi mempunyai bonus serangan terhadap semua unit tanah.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak