FANDOM

Sepanyol berbeza daripada kebanyakan pihak lain dalam Age of Darkness kerana ianya boleh memilih untuk sama ada berpakat dengan kuasa Fasis atau menabalkan kerajaan Komunis untuk menerima bantuan dari Kesatuan Soviet. Hakikatnya, ianya boleh menentukan apa jenis unit yang diterimanya. Jika ia memilih untuk menyelidik Pemansuhan Hakmilik Persendirian, maka ia boleh menerima bantuan pihak Soviet dalam bentuk kenderaan yang lebih mudah untuk dinaiktaraf. Jika ia memilih Junta Tentera, ianya pula boleh membina senjata Jerman dan Itali.

Pakatan AntarabangsaSunting

Dengan Pemansuhan Hakmilik Persendirian, Sepanyol menerima:

  • T-27 [2] => T-26 [3] peningkatan untuk KKR FT-17
  • BT-7 [2] KKS
  • BA-27, kereta berperisai [2]
  • Briged Antarabangsa - tidak begitu kuat, tetapi boleh dikerah dengan lebih cepat berbanding dengan anggota infantri Sepanyol yang lain.

Dengan Junta Tentera, Sepanyol pula menerima

  • L3/35 [2] peningkatan untuk KKR FT-17
  • KKS: Panzer III # [3] => Panzer IV [4]
  • MGS: Panzer StuG III [4]
  • Pesawat pejuang: M.C202 Folgore # [3] naik taraf untuk Morane-Saulnier MS 406
  • Pesawat pengebom: Savoia-Marchetti # [4-6] naik taraf untuk Breguet 693 [3]
  • Pesawat penyerang: Junkers JU88 # [3]
  • S-boot (versi kecil pemusnah, tidak menggantikannya dan diperbuat daripada kayu dan minyak)

Ini bermakna beza antara kebanyakan pihak dan Sepanyol adalah sangat ketara, kerana Sepanyol (seperti Iran, Iraq, Cina dan Perancis) boleh guna dasar kerajaan yand diselidik di Istana Negara untuk pilih senjata yang paling sesuai mengikut keadaan. Untuk kemenangan yang cepat, Sepanyol boleh mengimport peningkatan Soviet rendah tetapi cepat - masa penyelidikan untuk BT-7 dan T-26 siri adalah lebih cepat daripada yang diperlukan untuk L3/35 Itali, dan sudah tentu bukan sebegitu lembap seperti KK model Panzer Jerman. Sebaliknya, senjata Fascist jauh lebih beraneka jenis, tetapi ia memerlukan banyak masa untuk dilaksanakan. Maka, tema utama Sepanyol adalah: bilakah aku akan bermula bertempur? dalam kes ini, Soviet dan peralatan Fasis disediakan ke Sepanyol adalah sama seimbang dengan hal nilai masa: kereta kebal terbaik sekali yang boleh dibina Sepanyol boleh bidang, iaitu KK model Panzer IV akan memerlukan Mekanisasi, manakala BT-7 dan T-27 yang dibekalkan oleh kerajaan berfahaman Komunis boleh dibine sebelum Mekanisasi habis diselidik oleh anda.

Senarai unitSunting

  • Pas Berkuda: Sipahi Afrika
  • Komando/Pas Khas: Petani bersenjata => Pas gerila

Kereta kebalSunting

  • KKR: FT-17 [1]
  • KKS (lihat di atas)
  • Meriam, artileri dan sokongan logistik

(Lihat di atas)

Lain-lainSunting

(Lihat di atas)

PesawatSunting

  • Pejuang: Morane-Saulnier MS 406 [2]
  • pengebom: Breguet 693 [3]

(Lihat di atas)

Kapal perangSunting

(Lihat di atas)

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak